شیمی کنکور

عالی ترین مطالب و ناب ترین نکات کنکوری در مورد شیمی

شیمی کنکور

عالی ترین مطالب و ناب ترین نکات کنکوری در مورد شیمی

  • ۰
  • ۰

ما برای والدین و دانش آموزان در سایت اجی مجی تمام دروس را آموزش می دهیم. در این بخش می خواهیم به صورت خلاصه دروس 10 تا 12 علوم سوم را آموزش دهیم. برای مشاهده ی مطالب و آموزش کامل می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

آموزش درس 10 علوم سوم

در این درس از آموزش علوم سوم دبستان فصل سوم با نیرو و انواع آن آشنا می شویم. همیشه برای اینکه نیرو از جسمی به جسم دیگر وارد شود، لازم نیست که دو جسم با هم تماس داشته باشند. بهتر است بدانیم که نیروهای می توانند موجب کشش یا دور کردن اجسام شوند. یکی از انواع نیروها، نیروهای کششی هستند.مانند آهنربا ها که در تصویر زیر هم مشاهده می کنید دو قطب ناهمنام به یکدیگر جذب می شوند.

 

نکته: سرهای آهنربا با نام های N  وS  مشخص می شوند. دو قب NN  و همچنین دو قطب SS همدیگر را دفع می کنند. اما دو قطب غیرهمنام یعنیNS  هدیگر را جذب می کنند.

زمین هم مانند آهنربا اجسام را به خود جذب می کند و نیروی جاذبه یا همان نیروی کشش زمین نامیده می شود. این نیرو برای نخستین بار توسط نیوتن با سیبی که از درخت بر زمین افتاده، کشف شده است. در تصویر زیر متوجه این منظور می شوید. دوستان می توانید در ادامه از 20 درصد محصولات اجی مجی که بسته های هدیه اجی مجی هستند به صورت رایگان تهیه و استفاده نمایید.

 

آموزش علوم سوم دبستان فصل سوم، جهت و مقدار نیروی جاذبه زمین

مقدار نیرویی را که از طرف زمین بر یک جسم وارد می شود، وزن آن جسم می گویند. هرچقدر جرم یک جسم بیشتر باشد، نیروی جاذبه بیشتری بر آن وارد می شود و در نتیجه وزن آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

 

اهرم چیست؟

اگر نیرویی که به یک جسم وارد می شود، به اندازه کافی بزرگ نباشد، تغییری در وضعیت جسم به وجود نمی آید. مانند نیرویی که برای بلند کردن آن از زمین بر آن وارد می شود و اگر به اندازه ی گلدان نباشد از زمین بلند نمی شود و تصویر آن را در لینک زیر مشاهده می کنید.

 

انسان ها برای وارد کردن نیروی کافی برای حرکت اجسام . انجام کارهای خود از ابزار استفاده می کنند. به عنوان مثال برای بلند کردن اجسام سنگین از اهرم استفاده می کنند و اهرم با استفاده از یک میله و یک تکیه گاه ساخته می شود. در ادامه برای بهره مندی از تخفیف های ویژه محصولات اجی مجی به صفحه ی تخفیف های ویژه اجی مجی مراجعه بکنید.

درس 11 علوم سوم ابتدایی

در این درس از علوم سوم ابتدایی در مورد گیاهان صحبت شده است. گیاهان یه قسمت اصلی دارند: ریشه، ساقه و گل. ریشه ها خود به دو دسته ی ریشه های افشان و ریشه های راست تقسیم می شوند. در شکل زیر یک ریشه افشان را مشاهده می کنید.

 

برگ ها دارای انواع گوناگونی هستند. مانند پهن و سوزنی و یا دراز و باریک که در شکل زیر نمونه ای از هر کدام آورده شده است. در ادامه می توانید محصولات رو از طریق فروشگاه اجی مجی مشاهده بکنید.

 

قسمت دیگر ساقه است که ریشه ی گیاه را به برگ های آن متصل می کند و وظیفه ی آن انتقال آب و مواد غذایی از ریشه به برگ و میوه ها است. بهتر است بدانیم که جنس ساقه ی درختان از چوب است.

 

مخروط چیست؟

همه گیاهان گلدار نیستند. بعضی از گیاهان مانند درخت کاج، به جای گل و میوه، قسمت هایی به نام مخروط دارند. در شکل زیر مخروط درخت کاج را مشاهده می کنید.

درس 12 فصل سوم

این درس در مورد ماهی ها و دوزیستان است. جانوران در محیط هایی زندگی می کنند که نیازهایشان در آن محیط برآورده شود. همه ی جانوران در خشکی ها زندگی نمی کنند. ماهی ها جانورانی هستند که در آب می توانند زندگی کنند و نیازهای آن ها در آب برطرف می شود. تفاوت ماهی ها با ما در شش و آب شش است. ماهی ها از آب شش برای تنفس استفاده می کنند و برای حرکت در زیر آب از باله های خود کمک می گیرند. می توانید در تصویر زیر باله و آبشش یک ماهی را مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به موسسه اجی مجی مراجعه بکنید.

ماهی ها از تخم خارج می شوند. به جانورانی که برای زاد و ولد تخم می گذارند، جانوران تخم گذار می گویند. پرندگان نیز تخم گذار هستند.

 

دوزیستان

به موجوداتی که هم در آب و هم در خشکی زندگی می کنند، دوزیستان گفته می شود. یکی از معروف ترین دوزیستان، قورباغه است. در شکل زیر می توانید مراحل رشد قورباغه را مشاهده کنید.

از دیگر دوزیستان می توان به وزغ . سمندر نیز اشاره کرد.

  • ۹۹/۰۹/۰۷
  • Slrsrm srm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی