شیمی کنکور

عالی ترین مطالب و ناب ترین نکات کنکوری در مورد شیمی

شیمی کنکور

عالی ترین مطالب و ناب ترین نکات کنکوری در مورد شیمی

  • ۰
  • ۰

 

کنکوری جان سلام. من شایان مامندی هستم و امروز با بودجه بندی ادبیات کنکور کامل در خدمت شما عزیزان هستم. سری قبل درصد ادبیات رتبه های برتر کنکور رو کامل در سایت ویرگول بررسی کردیم و امروز یک پله بالاتر خواهیم رفت و بودجه بندی فارسی کنکور رو کامل بررسی خواهیم کرد و ماهیت سوالات را نیز توضیح خواهیم داد. اما در ابتدا توصیه می‌کنم ویدیو زیر در مورد الفبای ادبیات کنکور رو مشاهده کنید که نکات خوبی رو در اختیارتون قرار خواهد داد. در ادامه می توانید تفاوت پروژه 6040 با صفر تا صد حرف آخر را هم مشاهده بکنید.

 

بودجه بندی ادبیات کنکور

بدون حاشیه به سراغ بودجه بندی درس ادبیات برویم که 25 تست از دفترچه کنکور سراسری را به خود اختصاص داده و مابین تمامی رشته ها مشترک است. ادبیات در کنکور ضریب 4 دارد و از این حیث اهمیت فراوانی دارد.بودجه بندی ادبیات کنکور به صورت مبحثی را در ادامه بررسی خواهیم کرد. در ادامه می توانید در مورد برنامه چهارماهه حرف آخر را مشاهده بکنید.

 

بودجه بندی املا و لغت ادبیات ادبیات کنکور

سه تست اول از درس ادبیات به مبحث معنی واژه و لغت اختصاص دارد. تیپ تست های مختلفی از این بخش طرح می‌شود اما در سال های اخیر به شدت به سمت تست های شمارشی گرایش داشته است؛ یعنی طراح چندین وازژه و معانی آن ها را قرار می‌دهد و در صورت سوال تعداد واژه هایی که معنای آن ها به صورت صحیح یا به صورت اشتباه آورده شده است را می‌خواهد. تیپ دوم از بودجه بندی لغات و املا ادبیات کنکور وجود دارد معنی لغت در واژه هاست یعنی یک لغت در 4 بیت وجود دارد و طراح گزینه ای را می‌خواهد که یک آن لغت یک معنی مد نظر خود طراح را دارد.

 

اما بودجه بندی املا فارسی کنکور از تست 4 شروع و تا تست 6 ادامه دارد یعنی 3 تست معادل 12 درصد از کل بودجه بندی فارسی کنکور. در رایج ترین نوع سوال در این مبحث هم طراح از کلمات هم آوا استفاده کرده و می‌گوید در کدام گزینه املا واژه ... صحیح یا اشتباه است یا کدام گزینه اشتباه املایی دارد. یکی از تست های پر تکرار املا ادبیات کنکور هم تست های شمارشیه.

 

بودجه بندی تاریخ ادبیات کنکور

هفتمین تست از بودجه بندی ادبیات کنکور که برای نظام جدید یک تست ادبیات مربوط به بودجه بندی تاریخ ادبیات کنکوره. اما کنکور 99 برای اولین بار یک تیپ تست جدید از تاریخ ادبیات طرح شد و دو بیت در صورت سوال اورده شده بود و اسامی شاعران آن دو بیت خواسته شده بود. تیپ رایج سوالات تاریخ ادبیات هم در سوالات شمارشی است یعنی تعدادی اثر و صاحب اثر داده می‌شود و تعداد درست یا نادرس را در صورت سوال می‌خواهد. در ادامه می توانید مقاله مربوط به بودجه بندی دینی کنکور را هم مطالعه بکنید.

 

بودجه بندی آرایه های ادبی کنکور

4 تست از ادبیات مربوط به بودجه بندی آرایه های ادبی کنکور است که معادل 16 درصد از کل تست های این درس است و سوالات 8 تا 11 از دفترچه عمومی کنکور مربوط به این بخش است. تیپ های رایج سوالات این مبحث هم پیدا کردن بیتی است که تمامی آرایه های نوشته شده در آن درست باشد، 2- در کدام بیت آرایه های ... و ... و .... وجود دارد؟، 3- تعداد آرایه های به کار رفته در بیت زیر کدام است؟ این سه تیپ از رایج ترین سوالات بودجه بندی ارایه ادبی کنکور است.

 

بودجه بندی دستور زبان فارسی

سخت ترین مبحث از ادبیات کنکور که بسیار خطرناک است به خاطر اشتباهاتی که داوطلب در پاسخگویی ممکن است مرتکب شود. زبان فارسی یا دستور زبان کنکور 5 تست از بودجه بندی ادبیات معادل 20 درصد کل را به خود اختصاص می‌دهد. تعداد اجزای یک جمله یا بیت و یا ساختمان یک جمله دو تیپ تست پر تکرار از ادبیات کنکور است. اما توصیه می‌کنم مقاله بودجه بندی ادبیات کنکور هم که به صورت کامل تمامی این موارد آموزش داده شده است را نیز مطالعه کنید. در ادامه می توانید در مورد شایان مامندی مشاور رتبه برتر حرف آخر اطلاعاتی کسب بکنید.

 

بودجه بندی قرابت معنایی کنکور

بودجه بندی قرابت معنایی بیشتر از سایر مباحث است و 9 تست از ادبیات کنکور معادل 36 درصد کل ادبیات را به خود اختصاص داده است. تیپ های متداول تستی که از بخش قرابت طرح می‌شود به شکل زیر است:

 

مفهوم تمامی گزینه های زیر به جز گزینه ... یکی است

در کدام بیت شاعر به مفوم ... اشاره کرده است

مفهوم جلوی کدام گزینه صحیح است

بیت ... با کدام یک از ابیات زیر قرابت دارد

مفهوم کدام بیت با بیت زیر در تضاد است.

در ادامه می توانید اجی مجی شاهکاری در آموزش ابتدایی را هم مشاهده بکنید.

دوستان خوبم این هم از بودجه بندی فارسی کنکور و تحلیل تمامی مباحث این درس و امیدوارم از مطالعه آن لذت برده باشید. خوشحال می‌شم اگه من رو از طریق شبکه های مجازی دنبال کنید و سوالاتتون رو بپرسید تا راهنمایی کنم.

  • ۹۹/۰۹/۰۳
  • Slrsrm srm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی